03.09.2015

Test nového PCX 2014

 

Při příležitosti ke srazu majitelů skůtru Hondy PCX, jsme se rozhodli, že zde přivezeme ukázat a představit nový model, a tak i zároveň vyzkoušet jízdní vlastnosti, nedostatky a i vylepšení oproti předchozímu modelu. Musíme však podotknout, že PCX, na kterém jsme se rozhodli vyjet bylo zcela nové. Nebylo ještě zajeto. Mělo teprve 175 km když jsme vyjížděli z Valašského Meziříčí.

Všechna tato recenze vyplývá z mé jízdy. Vlastnil jsem model 2010, na kterém jsem najel 33 tisíck km a nyní se mi dostavilo nového modelu. Informace jsou tedy z první ruky. Sám jsem objel třikrát celou Českou republiku a i zabrouzdal do zahraničí a to vše na PCX.


Několik informací ohledně cesty:

  • Celkem najeto 520,4 km
  • Start Valašské Meziříčí, cíl Litohoř
  • Zúčastnili se modely 2010 a 2014 (tedy nejstarší a nejmladší)
  • Cesta: převážně okrsky, někdy silnice II. třídy, krátké přejezdy dálnice
  • Náklady na cestu: 430 ,- (2x plná nádrž) = spotřeba AVG - 2.2 - 3.0

 

alt

 

 

Pohodlí při cestování

 

Asi to nejdůležitější, co je potřeba zmínit.

Jednoznačně, cestování na novém modelu, tedy r.v. 2014, je oproti starším modelům výrazně lepší. A to hlavně díky sedadlu, které již nemá tzv. "bobek," na který si všichni stěžovali. Posez je zde velmi příjemný i pro člověka většího vzrůstu. Jediné co by mohlo vadit vyšším majitelům je jen nedostatek místa pro nohy. Sedačka působí velmi pohodlně, nedá se srovnávat s předchozími modely.

Další věc co by se měla zmínit je rozhodně originál plexi. Cesta nebyla vůbec příjemná, protože plexi je opravdu malé, tudíž všechen nápor větru pocítíte na hrudi. Do města a na krátké vzdálenosti je to ideální, to se musí nechat, protože plexi je decentní, není velké a působí moderně.


Jízdní vlastnosti



Ovladatelnost je stejná u všech modelů. Kdo je zvyklý, ví jak se pcx chová, tak nebude mít problém. Tlumiče jsou, na můj pocit, až moc tvrdé. Často se stávalo, že jsem vjel do nějaké té díry, či přes žel. přejezd a nebylo to nic příjemného. Ovšem tlumiče jsou problém každého modelu. Taky však záleží na majitelovi. Někomu příjdou tvrdé, někomu pro změnu měkké.

Stávalo se mi i docela často, že někteří řidiči na mě blikali, mysleli si, že mám zapnuté dálkové světla. Bohužel tomu tak nebylo. Světlo u PCX je opravdu silné. Brzdy, klasika. Funkční a brzdnost obrovská = vyloženě zabrždění na místě v cuku letu!


Velkou výhodou však je nový úložný prostor pro petku, plechovku či nějakou flašku. Nevleze se zde sicce litrovka (jak která), ale za to půl litry bez problému. Toto ocení opravdu každý.

Nevím co bych dále doplnil. Musím říct, že celkovou jízdu jsem si na PCX užil a určitě bych si dokázal představit i delší cestu. Ovšem záleží na charakteru majitele PCX.


 alt

<< Zpět