Záběh skůtru 

Prvních cca 200 km je pro motor i Vaší bezpečnost velmi důležité jezdit opravdu hodně opatrně. Důvodem jsou nové pneumatiky, které se musí trošku ojezdit, obrzdit a také na sebe nachytat prach, aby se trochu zdrsnily a měly požadovaný grip jak při brždění, tak i v zatačce.
U brzd to bývá kolem 100 km , aby měly správnou účinnost. Jezdit by se nemělo ve dvou a hlavně né na plný plyn.
Pro zdolání prvních 200 km vždy doporučuji jezdit buď ve městě, kde člověk neustálé střídá jízdní režim s rozjezdy a bržděním nebo na silnicích 2, 3 třídy kde nepojedete např. 5 min. 70 km/h, ale bude také zatáčet, přídávát a brzdit jak motorem tak i brzdami.
Max. rychlost by neměla překročit 60-70 km/h. 

Od 200-500 km již mají pneumatiky požadovaný grip a také brzdy fungují na 100%. Při jízdě není problém krátkodobě cca 5-10 sek. podržet plyn do plna např. při předjetí pomalejšího vozidla. Nedoporučuji jezdit na dlouhých rovných úsecích, kde by se muselo jet zase např. 5min. ustálenou rychlostí.
Max. rychlost jezdit 70-95km/h. 

V 500-1000 km nastává okamžik, jaké si to uděláš, takové to máš. Je dost poznat pokud po 1000 km (prvním servisu) projíždím skůtr zajetý dámou v letech nebo 20-ti letým hochem.Není problém se vydat na silnici, kde se jede ustálenou rychlostí (5-10 min, ne půl hodiny!) ovšem tak do 80km/h.
Pokud potřebujete předjíždet pomalejší vozidla, nemusíte se bát otočit plynem na max. Klidně si krátkodobě vyzkoušejte maximální rychlost skůtru.
Prostě musíte skůtr pomalu připravit na to, co od něj budete požadovat po zajetí.
Max rychlost 95-110 km/h.

 

««ZPĚT««