Děkujeme za Vaše dotazy a komentáře. Vyhrazujeme si právo mazat příspěvky, které odporují platným zákonům ČR, jsou vulgární nebo mohou podněcovat k rasismu.
Myslete si, že jsem čuně, ale ... | 26.04.2016 00:30 | ||
26.04.2016 00:30 Roberto | Ahoj všichni ! Asi se divíte, ce je to za název diskuze :-) Toto fórum by mělo nastínit všem majitelům PCX i budoucím majitelům, neb se rozhodují koupit skútříka a hledají informace, jak je Honda PCX kvalitní stroj a co všechno snese. A určitě se zde najdou i Ti, co můj přístup poplivou a že litujou toho, kdo si po mě PCX koupí ... Tak ty bych rád ubezpečil, že stroj ještě prodávat nehodlám a vzhledem k nájezdu KM si ho radši nechám, než tento spolehlivý stroj prodávat třeba za 20.000,- Takže... :-) Když jsem se rozhodl koupit pro brněnské ulice i cesty po jihomoravském kraji (každých 14 dní Brno - Mikulov - Hodonín - Kyjov) skútra, věděl jsem, že z výběru musím vyřadit vše čínské a zaměřit se na ověřené výrobce Japonsko - Italie. Stroj používám k pacovním výjezdům, takže spolehlivost je prvořadá. Po 3 měsících jsem si všechny výhody skútra (ignorace kolon, parkování kde se mi zachce, komická spotřeba atd.) tak zamiloval, že se z něj stal hlavní dopravní prostředek. A volba padla na PCX (protože mám velké Ačko, tak 150ccm). Mou profesí je servisní technik, tak nějaká ta zručnost i vybavička by byla a tak jsem se rozhodl, že půjdu cestou samoservisu. V servisním manuálu jsou intervaly pro navštěvu 1,4,8,12tis km atd... S mým nájezdem 1500 km/měsíc bych byl pořád v servisu. Jako samouk jsem se naučil všechny servisní procedůry, takže v servisce nemám ani jedno razítko (a to bych jich tam měl mít asi 11). Stroj jsem koupil nový v březnu 2013 a k dnešnímu datu mám najeto 41.593 km :-) A ptáte se, proč jsem to tak dělal? proč jsem riskoval záruku atd? Odpověď zní: finance a důvěra v kvalitu. Samozřejmě chápu, že né každý je manuálně tak zručný, že si stroj dovolí servisovat sám, ale já vsadil na Honda kvalitu a moji dílnu. A počítejte se mnou: PCX stálo ještě tehdy 63.000,- kč V průměru každá návštěva v Hondě nejde pod 1.500 kč - když se něco mění tak o to víc. Jak jsem uváděl, s PCX jezdím i za prací, takže to co jsem najel na moto, to bych musel najezdit autem (kdybych PCX neměl). A rozdíl v ceně za pohonné hmoty na 1 km je 2,1kč Ford Galaxy a 0,70kč PCX. A počítat umíme všichni: tzn.: 41.593 x 1,4 = 58.230 kč. Když k tomu připočtu cca 11 x ušetřenou tisícovku za ne-navštěvu v autorizovaném servisu, tak mohu s úsměvem kontatovat, že moje PCX je už dávno zaplacená (a přitom je pořád ve velmi dobré kondici). A na závěr pár rad od člověka, kterej už PCX viděl několikrát nahatou :-) Pneu: Doporučuji Michelin City Grip - dobrá přilnavost a vysoká životnost (na předku ji mám už 26tis. km a něco ještě dá). Řemen variátoru: měnil jsem po 25 tisících dle manuálu (asi by ještě bez problémů 10tisíc zvládl). S řemenem jsem měnil i válečky a vodítka. Vůle ventilů: Můj největší hřích, protože jsem to pořád odkládal - první seřízení až po 25tisících - sací OK, výfukový jsem dotáhl o 0,01mm, takže jsem se na to mohl klidně i vysr@t ... Olej: výměna cca co 5 - 6 tisíc km - nejlevněší prémium STARLINE v Auto KELLY cca 170kč /L Baterie: měněná cca po 2 zimě (motoka je v provozu od března do listopadu i prosince, takže je schovaná jen přes ty netřeskutější mrazy, jinak furt venku ... možná proto jsou plasty už vcelku dost zkřehlé a nejrůznější packy praskaj pod rukama .... Ložiska: ve variátoru (nechal jsem si udělat v Hondě - nemám stahovák) a v převodovce (zadní kolo). Brzdy: přední desky po 31tisících, zadní pakny teď po 40cítce (nejlevnější RMS za cca 300kč ). Filtr vzduchu : cca každých 13tisíc. Svíčka: na tu potvůrku jsem nějak zapoměl a měnil až po 38tisících a byla už teda taková ožehaná :-)) atd... Vychytávečky: Dodělanej Alarm na dálkové ovládání (cca 400,-) , 12V zásuvka, hodiny, vysoké plexi atd... Držkopády: 2x vždy za mokra - vjezd do kolejí a zebra v mírném náklonu - rychlost cca 20 - 30
Takže si z to přeberte jak chcete, ale já bych se toho nebál :-)
| ||