Každý fanda skůtru PCX již určitě ví, jaké jsou změny mezi ročníkem 2011 a 2012. Ovšem je mezi námi spousta lidí, kteří v tom nemají úplně jasno.
Nejzásadnější novinky modelu 2012:
-kompaktnější pohonná jednotka typu eSP, u které je díky odsazení klikové hřídele vůči válci dosaženo menší tření a zahřívání pístu.
Výkon motoru stoupnul z 8,33 na 8,6 KW a kroutící moment z 11,56 na 12 Nm (6000 ot/min). Snížení spotřeby paliva o 3%.
-pumpa přední brzdy-měkčí chod brzdové páčky
-otevírání víka nádrže
-airbox vzduchového filtru včetně filtru
-změna rozvoru z 1305 na 1315 mm
-zmenšení palivové nádrže z 6,2 na 5,9 l
-hmotnost se zvýšila z 124,4 na 128 kg
-přepracovaný výfukový svod
-spínací skříňka více vystrčená-lepší manipulace
-funkce start/stop funguje i když na skůtru nikdo nesedí (chybí spínač pod sedlem)
-pochromované zadní tlumiče
-jiná indikace systému start/stop na přístrojové desce
-jiné závaží řidítek včetně vnitřku řidítek
-jiné přední nelakované plasty před koleny, víkem nádrže, jiný výlisek sedla, podsedlový plast, víko variátoru, kryt chladiče a mnoho dalších...
Z vlastní zkušenosti můžu říct, že největším přínosem z 50% změn, které proběhly na skůtru modelu 2012 je v podstatě drobnost a tou otevírání nadrže.
PCX 125 2010/11 PCX 125 2012